E-mail-etikette 1

Jeg tænkte det kunne være værd at besøge nogle e-mail-etikette for alle, som fleste af læserne af dette nyhedsbrev er nu på e-mail.
Det er vigtigt at overveje, nÃ¥r e-mailer folk du er pÃ¥ Vis, om du kan lide det eller ej, 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Dette er en af mine ‘kæledyr’ fag, som jeg taler, nÃ¥r en offentlig præsentation om internettet. Jeg er konstant overrasket over antallet af mennesker, der har aldrig tænkt over det, herunder sekretærer, men nÃ¥r det er nævnt, de siger, ikke “Ã…h, ja, jeg havde tænkt pÃ¥ det!’
Lad os se det i øjnene – mange mennesker bruger e-mail pÃ¥ arbejdspladsen og i hjemmet – men hvem de er ændres ikke. Det er bedst at skrive beskeder i fuld, og gør ikke bruge lydskrift eller masser af forkortet ord og halve sætninger. Jeg ved det er almindelig praksis pÃ¥ chat programmer genvej proces, men e-mail er helt anderledes, og disse dage, generelt accepteret næsten det samme som en skriftlig skrivelse. Grunden til ikke at skrive e-mail i formen genvej er at det kan blive vanedannende og ikke noget du ønsker at fremme til potentielle kunder, chefer eller andre forretningsforbindelser. Det er vigtigt at huske, at din professionalisme er pÃ¥ showet 24 timer i døgnet via e-mail – et lille punkt, men vigtigt.
En anden ting-udvikle en signatur blok og lade folk vide hvem du er og hvad du gør! Jeg har det sat som en automatisk funktion når emailing, eller svare på e-mail, og nogle gange glemmer at slette det når at e-maile mine forældre eller andre familiemedlemmer – men der er faktisk ligegyldigt. Ting at huske er, at nogen er en potentiel forretningsforbindelse og lade dem vide hvem du er og hvad du gøre bidrager til at fremme din virksomhed eller din branche. Det er et visitkort, der er på showet hele tiden.
Tredje – tage notits af den korrekte stavemåde af folks navne. Jeg har mistet optælling af antallet af gange, at folk har svaret til en e-mail i min og spelt mit navn som enten Kathy eller Cathy – det er ingen af delene. Derudover er jeg sikker på stavningen af dit eget navn er lige så vigtigt at du og det er hurtigt mærke når nogen staver det fejlagtigt. Det er disse små ting, der gør forskellen mellem en gennemsnitlig business operator og en, der gør ekstra noget – hver eneste lille ting tæller, når det kommer til at tiltrække kunder og medarbejdere og holde dem. At tage sig tid til at bekymre sig om disse ting og på udkig efter endnu en kundes navn går en lang vej til at udvikle gode relationer.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.